Filadelfijska crkva Otkrivenja 1. dio

CRKVA U FILADELFIJI
Uvod

1 sl

Filadelfija (grč Philadelphos “Tko ljubi brata svojega”) sagrađena je na širokom, lako obranivom brežuljku u podnožju brda Tmolus (danas Bozdag), uz široku i plodnu dolinu rijeke Hermus (moderna Gediz). Oko 73 milja istočno od Smirne, 28 milja jugozapadno od Sarda i 47 milja sjeverozapadno od Laodiceje, utvrdio je kralj Atal II Philadelphus ( “bratske ljubavi”) iz Pergama u 189. godini prije Krista, koji je poznat po svojoj odanosti svom bratu i nasljedniku, Atal II (159-138 BC).

Više: http://www.wingsofeaglesct.com/REVELATION/Philadelphia.html

Izvod iz pisma sedmerim zemaljskim crkvama:

Slika 2

1.1
Otkrivenje Isusa Krista, koje dade njemu Bog, da pokaže slugama svojim, što ima da se skoro zbude, i pokaza, poslavši po anđelu svojemu slugi svojemu Ivanu…
1.8
Ja sam Alfa i Omega, Početak i Svršetak, govori Gospodin Bog, koji jest, i koji bijaše, i koji će doći, Svemoćni…
1.10-11
Zanijeh se u duhu u dan Gospodnji i začuh iza sebe jak glas, kao glas trublje.
1,11
Govoraše: “Što vidiš, napiši u knjigu i pošalji sedmerim crkvama: U Efez, Smirnu, Pergam, Tijatiru, Sard, Filadelfiju, Laodiceju.

3,7
I anđelu Crkve u Filadelfiji napiši: “Ovo govori Sveti, Istiniti, Onaj koji ima ključ Davidov i kad otvori, nitko neće zatvoriti; kad zatvori, nitko neće otvoriti:
3,8
Znam tvoja djela. Evo, otvorio sam pred tobom vrata kojih nitko zatvoriti ne može. Doista, malena je tvoja snaga, a očuvao si moju riječ i nisi zatajio mog imena.
3,9
Evo, dovest ću neke iz sinagoge Sotonine – koji sebe zovu Židovi, a nisu, nego lažu – evo, prisilit ću ih da dođu da ti se do nogu poklone te upoznaju da te ja ljubim.
3,10
Budući da si očuvao moju riječ o postojanosti, i ja ću očuvati tebe od časa kušnje koji ima doći na sav svijet da se iskušaju svi stanovnici zemlje.
3,11
Dolazim ubrzo. Čvrsto drži što imaš da ti nitko ne ugrabi vijenca.
3,12
“Pobjednika ću postaviti stupom u hramu Boga moga i odande on više neće izići i napisat ću na njemu ime Boga svoga i ime grada Boga svoga, novog Jeruzalema koji siđe s neba od Boga mojega, i ime moje novo.
3,13
“Tko ima uho, nek posluša što Duh govori crkvama!”
Otkrivenje

—————————————————————————————————————————-

Izvor:
https://www.gci.org/bible/rev/phil

CRKVA U FILADELFIJI I DAVIDOV KLJUČ
(Otkrivenje 3:7-13)
1.dio

Crkva koja čuva vjeru

Do ove točke, fraze iz vizije iz 1.poglavlja koriste se za prepoznavanje govornika. Očigledno, to nije bilo prikladno izražavanje za predstavljanje važne točke za Filadelfijce. Pismo crkvi u Filadelfiji počinje tako da se Krist identificira kao “sveti i istiniti” (3: 7). Svetac je zajednički starozavjetni naziv za Boga (Izaija 40:25; 43:15). On je također istina, u smislu da je on vjeran i pouzdan. Na Boga se uvijek može računati da će držati svoja obećanja (Titu 1: 2).

slika3
Ključ Davidov

U prvom stoljeću kršćani su živjeli u nemirnom odnosu s judaizmom. Većina židovskih kršćana su vjerojatno sudjelovala u sinagogi, sudjelovali u ritualnom obožavanju i koristili hebrejska Pisma kao svoju Bibliju. Tada su se, na prvi dan u tjednu, susretali s onima koji su vjerovali u Isusa kao Mesiju.

U isto vrijeme, crkva ustanovljuje samu sebe punopravnom duhovnom nasljednicom judaizma – novog Izraela (Galaćanima 6:16). O prihvaćanju Isusa kao svog Gospodina, Mesija govori u hebrejskim spisima. Crkva je vidjela sebe kao sastavljenu od duhovnih Židova koji su primili “obrezanje” po Duhu Svetom (Rimljanima 2: 28-29). To je, naravno, izazvalo razdor između kršćana i Židova, jer su oboje tvrdili da su Božji narod.

To je značilo da su židovski kršćani često trpili izuzetan pritisak i stres. Oni su nazvani otpalim Židovima, od njihove vlastite rodbine. Nekršćanski Židovi optužili su kršćanske da su uzurpatori. Oni su inzistirali da su Židovi, a ne kršćani imali otvorena vrata u Božju prisutnost i ključeve kraljevstva.

Kršćani u azijskom gradu Philadelphia bili su među onima koji su podnijeli najveći teret tih tvrdnji. Zatim, oko 96 g.n.e., Ivan, u knjizi Otkrivenja, uvjerava one u crkvi da su oni, zaista, nasljednici spasenja (Otkrivenje 3: 7-13).

Ivan je napisao da je Krist onaj “koji ima ključ Davidov. Onaj koji otvara i nitko ne može zatvoriti, i što zatvara da nitko ne može otvoriti “. Krist je ostavio otvorena vrata pred crkvu da ih “nitko ne može zatvoriti.”

Koji je to ključ koji otključava vrata koja ne mogu biti zatvorena? Odgovor leži u analizi ključa i vrata kao metafore, a koja se nalazi u spisima proroka Izaije. On referira na pojedinca iz njegova vremena po imenu Shebna, koji je zadužen za palaču judejskog kralja. Danas, mi bi ga mogli nazvati, šef osoblja.

Prorok Izaija je rekao da će Gospodin zamijeniti Shebnu sa čovjekom po imenu Elijakim. Gospodin će “staviti na rame ključ doma Davidova; koji otvara i nitko ne može zatvoriti, i koji zatvara i nitko ne može otvoriti “(Izaija 22:22). Dakle, Elijakim će biti neka vrsta čuvara i snage da kontrolira ulazak u kraljevo kraljevstvo. Kao kraljev upravitelj, on će odlučiti tko bi mogao ili ne bi mogao, imati pristup kralju.

Ova priča u Izaiji služi kao proroštvo o Davidovom Mesiji. “Slika pokazuje da Krist jedini može dati pristup Bogu”, piše Norman Perrin. Krist “je dao kršćanima u Filadelfiji pristup Bogu i nitko im to ne može oduzeti” (Isus i jezik Kraljevstva, str. 86).

slika4

U knjizi Otkrivenja, Ivan koristi ovu starozavjetnu metaforu da prenese vitalnu poruku crkvi u Filadelfiji, a time i svim kršćanima. To jest, Krist ima ključ Davidov. On otvara vrata crkve – njegovog kraljevskog domaćinstva – i omogućuje dolazak u Božju prisutnost. Ukratko, Krist je odobrio kršćanima pristup Bogu. Nitko ih ne može lišiti tog pristupa, što znači da im Bog daje spasenje.

Ključ u Otkrivenju čini mnogo više nego da otvara vrata za razgovor s nacionalnom kraljem. U Kristovoj ruci, ključ otvara vrata u prisustvo Božje, u njegovo kraljevstvo i vječni život. Ne samo da je Krist otvorio vrata, on jeste vrata kraljevstva (Ivan 10: 7, 9). Dakle, to je Isus koji se predstavlja crkvi kao put spasenja (Ivan 14: 6).

Druga interpretacija otvorenih vrata i izjave o ključu, je da su otvorena vrata postavljena pred crkvu bila široka mogućnost da se uključe u evangelizacijske aktivnosti i propovijedanje evanđelja. Pavao koristi sličnu metaforu na ovaj način (1 Kor 16: 9; 2. Korinćanima 2:12; Kološanima 4: 3).

Međutim, Otkrivenje obično koristi slike iz Staroga zavjeta, a pozadina Starog zavjeta za metaforu vrata i ključa, radi protiv ove ideje. Prorok Izaija je govorio o pristupu kralju, ne evangelizaciji u svijetu. Koncept pristupa također je više u skladu s kontekstom u Otkrivenju. Nema dokaza koji podržavaju tumačenje ovih odlomaka kao misionarskog djelovanja Crkve.

Knjiga Otkrivenja ima drugačiju svrhu – da osigurava prijeko potrebno ohrabrenje i udobnost za vrijeme trajanja okolnosti. Ona predstavlja Crkvu ne kao tijelo za osvajanje duša, nego kao organizam koji se bori za život u neprijateljskom svijetu. To je zato što se je crkva bila zastrašivana od strane onih koji “tvrde da su Židovi, a oni to nisu” (3: 9). George Eldon Ladd objašnjava situaciju:

“Neposredna pozadina ove fraze bila je tvrdnja Židova u Philadelphiji, da su oni istinski Božji ljudi koji drže ključ za kraljevstvo Božje. Ivan kontrira ovoj tvrdnji sa stavom da ključ kraljevstva koji je pripadao Izraelu, zapravo pripada Isusu kao Davidovom Mesiji (5: 5; 22:16), te je oduzet od strane Izraela jer je odbio svoga Mesiju “(komentar o Otkrivenju po Ivanu, str. 59).

Slika 4

Ovi Židovi će u konačnici morati priznati da Krist ljubi Crkvu. Oni će prepoznati da je crkva sastavljena od istinskih ljudi Božjih, prije nego Židova kao nacije. Kršćani u Filadelfiji uvelike potiču da se Krist predstavio kao istinski Mesija, i kao jedini koji kontrolira pristup vječnom kraljevstvu. Kad je on otvorio vrata “nitko ih ne može zatvoriti” – i nitko ne može spriječiti ulazak ljudima za koje ih on otvara (3: 7).

Lokalna Židovska zajednica u Filadelfiji može tvrditi da kraljevstvo pripada židovskoj zajednici. Ali oni “su lažljivci” (3: 9). Krist je koristio ključ Davidov za postaviti otvorena vrata pred crkvu, a ne za sinagogu. Vrata sinagoge mogu biti zatvorena za kršćanina; vrata Kristovog nebeskog kraljevstva su širom otvorena.

Ali, čak i kada je Crkva progonjena – i njeni se članovi muče – trebalo bi zapamtiti obećanje njenog lidera, Isusa Krista. On sam drži ključ za Božju prisutnost, te je otvorio vrata svoga kraljevstva i spasenja crkve.

Nastavlja se…

Oglasi

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s